Top

Annonsera på LinkedIn

linkedin många

Varför annonsera på LinkedIn?

  • 40 av användarna loggar in dagligen
  • I Sverige finns ungefär 2,6 miljoner användare, plus 200 000 svenskar utanför Sverige
  • 13 procent av Linkedinanvändare har inget konto på Facebook
  • 47 procent av alla Linkedinbesökare använder appen i sin mobil

LinkedIn vs Facebook

Fördelen med att annonsera på LinkedIn är att du genom att rikta din kampanj till specifika branscher och yrkesroller kan nå din målgrupp på ett mer exakt sätt. På det sättet skiljer sig LinkedIn från Facebook där du ofta urskiljer och hittar din målgrupp baserat på helt andra parametrar, intressen, grupper, ålder, med mera. Eftersom många LinkedInanvändare fyller i helt annan information så blir möjligheterna annorlunda.

suits
kostnad facebook

Kostnad LinkedIn annonsering

LinkedIn är dyrare per klick än exempelvis Facebook och Instagram. Det kan ändå löna sig att synas på denna plattform om man vill åt B2B försäljning. Speciellt om du vill nå en specifik bransch eller arbetsbefattning.

Våra andra tjänster

Instagram 200x200

Instagram annonsering

Om Instagram fortsätter att växa i samma takt kommer de vara i nivå med Facebook inom några år.

facebook 200x200

Facebook annonsering

Facebook är världens största sociala medier nätverk mätt i antal användare och ökar varje år.

workshop 200x200

Workshop

Vill du lära dig att annonsera på sociala medier. Boka in en workshop med oss.

SEO landningssida 200x200

SEO Landningssida

Vi bygger även SEO-optimerade sidor. Där ni kan få in leads till er verksamhet.